9-Istorii-Reutilizate_siteEugen Lenghel

9 ISTORII REUTILIZATE

Volumul de debut al lui Eugen Lenghel, apărut la editura Tritonic, adună texte aparţinând unei varietăţi de genuri literare. După povestirea de debut – un manifest antiplagiat excelent din punct de vedere al premiselor şi al stilului – urmează o alternanţă de texte SF, poliţiste şi chiar fantastice. Autorul face apel la întreaga recuzită a scriitorului de SF, aducând laolaltă teme precum călătoria spaţială, întâlnirea cu rase extraterestre, roboţii, călătoria temporală sau lumile virtuale.

Povestirile incluse în volum îşi trag seva atât din SF-ul universal, cât şi din cel autohton – amintind chiar de perioada de glorie a CPSF-ului sau trimiţând spre rădăcinile mitologiei româneşti. „9 Istorii reutilizate” reprezintă un volum de debut echilibrat cu texte bune, unele dintre ele prezentând premise pentru dezvoltări ulterioare în nuvele sau romane.

Nuante de intunericRoxana Brînceanu

NUANŢE DE ÎNTUNERIC

Revenită în peisajul literar după o pauză îndelungată în care s-a ocupat mai mult de traduceri, Roxana Brînceanu propune o carte-nuvelă apărută la editura Millennium Books. Situată în acelaşi univers cu o povestire anterioară, nuvela reprezintă o space-opera clasică, în care talentul de povestitor al autoarei se poate desfăşura pe deplin.

De o factură cu totul diferită de precedentul ei volum, „Sharia”, cartea de faţă se ridică la acelaşi nivel al calităţii şi propune imaginaţiei cititorului specii extraterestre incitante şi teme de meditaţie profunde. Alături de Tim şi Cam, cititorul este invitat să călătorească din nou în fascinanta lume a Restauratorilor, care promite să devină o frumoasă serie în peisajul SF autohton.

vegetalDănuţ Ungureanu, Marian Truţă

VEGETAL

Apărut la editura Nemira, romanul „Vegetal” marchează începutul colaborării între scriitorii Dănuţ Ungureanu şi Marian Truţă. Având la origine o povestire a celui din urmă, cartea propune un viitor distopic în care porumbul, grâul şi floarea-soarelui au cucerit lumea. Oamenii se luptă zilnic pentru supravieţuire, reuşind să păstreze un echilibru fragil şi sperând într-o minune care va readuce lucrurile la pacea din vremurile de odinioară.

Plantând premisele „Serei” lui Aldiss într-un cadru tipic românesc – atât în ceea ce priveşte locurile, cât şi limbajul şi traiul de zi cu zi – şi inserând cu multă măiestrie fracturile de realitate specifice lui Philip K. Dick, autorii reuşesc să creeze una dintre cele mai bune opere SF autohtone a ultimilor ani.