Spider-Man în Realitatea Holografică

Spider-Man: Far from Home e mai mult decât un film de aventură. Fiind urmare a evenimentelor din ultima serie Avengers și reluând firul cronologic al Universului Marvel în urma evenimentelor dramatice din Endgame, scenariul speculează dispariția lui Tony Stark – Iron Man, dar și reușita planului de a-l înfrânge pe Thanos și readuce la viață pe cei dispăruți.

Sacrificiul lui Stark conduce la o consecință logică, cineva trebuie să-i ia locul, ca lider și ca inginer șef al Răzbunătorilor. Fiind cel pe care Tony l-a luat sub tutelă oferindu-i acces nelimitat la tehnologia aproape miraculoasă, Parker – Spider-Man, pare cel mai potrivit pentru asta. Dar în Universul Marvel eroii nu sunt perfecți. Peter Parker este un elev supradotat, dar totuși uman, supus atracției feminine și având o nevoie acută de refacere psihică după războiul recent încheiat.

Nu vom continua cu spoilerul însă trebuie să scoatem în evidență noutățile aduse de acest film. Suntem în plină epocă a inteligențelor artificiale și realității virtuale sau augmentate. Toate aceste trei teme de interes sunt prelucrate masiv în această peliculă, Inteligența Artificială Edith, creată de Stark fiind chiar personaj cu rol deloc neglijabil.

O Inteligența Artificială, combinată cu drone, sateliți, rețele de comunicație globală devine o amenințare acută, mai ales dacă este controlată de un personaj malefic. Dar noutatea supremă, realitatea holografică prezentată în film, dincolo de iluzia spectacolului complet, este o combinație între virtual și augmentat, folosind proiectoare holografice și efecte electromagnetice, bombe, lasere și descărcări electrice, pentru a vinde o iluzie drept realitate. Nu vă faceți griji, este vorba de tehnologie disponibilă astăzi, poate nu într-atât de finisată, dar totuși reală, prezentă și foarte periculoasă.

Spider-Man: Far from Home este mai mult decât un divertisment, este un avertisment, care merită să fie luat în seamă.

Eugen Lenghel

http://lenghel.net

Eugen Stefan Lenghel (n. 10 ianuarie 1966) este specialist în informatică cu experiență de peste 30 de ani. Din 1986 a frecventat Cenaclul studențesc „Solaris”, intrând în viața literară doar puțin după începutul vieții profesionale. Una dintre prozele sale a fost selectată pentru publicare în Almanahul „Anticipația 1990”, urmată de publicarea în numărul 6 al colecției „Clubul SF”, în 1990, a altor două povestiri. După o perioada de consolidare profesională, a reluat activitatea literară în paginile unor reviste online și antologii, dintre care se pot menționa antologia de proză scurtă "Ferestrele Timpului", Tracus Arte, 2013 şi antologia de poem fantastic "Cerul de Jos", Editura Virtuală, 2013. Debutul în volum personal este concretizat prin selecția de proză scurtă "9 Istorii Reutilizate", Editura Tritonic, 2014. În același an, la Târgul de carte Gaudeamus, lansează volumul de proză scurtă "Numărătoare Inversă", la editura Tritonic. În 2015 an revine cu volumul "Fermierul virtual", la Editura Tracus Arte dublat de volumul prin care abordează noi tematici "Instabilitate cuantică", la Tritonic, ambele fiind lansate la Târgul de carte Gaudeamus 2015. Urmează lansarea în 2017 a volumului „Proximul cuantic”, publicat cu sprijinul Editurii Eikon, care cuprinde două proze premiate. Pe lângă volumele de mai sus, contribuie cu de proză scurtă, eseuri și articole diverse în Luceafărul de dimineață, Revista SRSFF, Revista Nautilus, Gazeta SF şi Fictiuni.ro. Experiența de coordonator în publicistica virtuală începând cu 2010, i-a permis ca în 2013 să înființeze revista de literatură și arte vizuale Fictiuni.ro, pe care o conduce în prezent. Tot în 2013 inițiat și continuă să organizeze Festivalul Science & Fiction de la Râșnov.

Sugestii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.