Bine-ați venit pe Tărâmul Umbrelor!

poster-cu-fundal-soareBucureștiul se pregătește pentru cel mai uluitor spectacol al anului: Shadowland, povestea magică a companiei Pilobolus Dance Theater, un supershow care-a încântat peste 500 000 de spectactori din întreaga lume. Peste o lună de zile, două reprezentații la Sala Palatului, pe 23 și 24 februarie 2014. Un spectacol organizat de Events. Video aici (peste 3 milioane de vizualizări pe Youtube).  

 

Un spectacol incredibil, ce depășește orice imaginație, Shadowland te lasă pur și simplu fără cuvinte. Dansatorii umbrelor au dat naștere unui cult în Germania. Showul lor atât de aplaudat este un amestec fascinant între Lanterna Magică și balet, pantomimă, acrobație, comedie, pop și… poezie. O revelație care umple sălile de teatru până la refuz, Shadowland este cu adevărat minunat, magie în cel mai pur sens al cuvântului. 

Narațiune coregrafică în fața și în spatele unui ecran alb, Shadowland te poartă în lumea fantastică a imaginației unei fetițe unde iau viață cele mai ciudate creaturi. Principiul de bază este ușor de înțeles: în fața reflectoarelor, corpurile umane se contopesc pentru a proiecta umbrele unor capete monstruoase, elefanți, plaje stâncoase sau creaturi mistice. În aceast univers al siluetelor există doar alb și negru (sau negru și portocaliu, negru și verde și tot așa). În mod natural, există rău, și bine de asemenea. Bucătari care au înnebunit și care o urmăresc pe fetiță pentru a o găti într-o oală imensă în care deja fierb un bec și un telefon. Un coșmar.

 ShadowDancers_John KaneW1Q0435B

Dacă artiștii n-ar veni din când în când în fața ecranului alb pentru momente de coregrafie out-of-the-box, nimeni n-ar crede că umbrele sunt create de  oameni. Este artă sub forma unui vis; corpul uman devine material brut și este dispus în forme infinite. Uneori puțin înfricoșător, dar mai degrabă amuzant și surprinzător, Shadowland este uimitor prin faptul ca totul este realizat fără niciun fel de trucuri tehnice. În afară de ecrane și de anumite elemente pe care dansatorii nu le pot obține din propriul corp, nu este nimic altceva decât precizie absolută. Iar ceea ce nu știe publicul este că, în spatele ecranului, dansatorii au la dispoziție un televizor ce le permite să vadă același lucru pe care îl vede audiența și altfel să își ajusteze mișcările.

 

În 2007, dansatorii Piolobolus Dance Theater au fost invitatii speciali ai premiilor Oscar si au uimit audiența cu omagiul lor adus unor filme celebre precum „Little Miss Sunshine” sau „The Devil Wears Prada”.  În același an, în plină expansiune creativă, Pilobolus a lansat o serie de proiecte coregrafice colective internaționale, cu artiști pluri-disciplinari, cum ar fi scriitorulul și ilustratorul Maurice Sendak, echipa de coregrafi israeliani Inbal Pinto și Avshalom Pollak, remarcabilul păpușar american Basil Twist, câștigătorul premiului Pulitzer, creatorul de benzi desenate Spiegelman Art, compozitorul si muzicianul american premiat cu Grammy Dan Zanes, trupa OK Go, Laboratorul de distributie robotica al MIT condus de profesorul Daniela Rus, coregraful japonez de butoh Takuya Muramatsu, jonglerul Michael Moschen, deținător al unui premiu MacArthur “Genius” și coregraful belgiano-marocan Sidi Larbi Cherkaoui. Videoclipul interactiv “All is lost” pe care Pilobolus l-a creat ca urmare a acestor colaborări, cu OK Go și Google, a fost nominalizat la Grammy Awards 2012. Compania a susținut spectacole în 64 de țări, în peste 200 de orașe, și are in palmares premii și distincții importante, precum Premiul Criticii din Berlin, Scotsman Award, Brandeis Award, un Emmy (Primetime Award) pentru realizări excepționale prin programe culturale, precum și premiul Samuel H. Scripps American Dance Festival Award pentru întreaga activitate.

 Shadow_Elephant_IMG_9139_Emmanuel Donny

Biletele pentru Shadowland sunt disponibile la preţurile de 125 ron (sectoarele F,G,H,I si loje), 150 ron (sectoarele B,C,D,E), 175 ron (sector A, cu exceptia primelor 6 randuri) si VIP 200 ron (sector A, primele 6 randuri), în funcţie de distanţa faţă de scenă (schema salii pe eventim.ro). Biletele se pot cumpara online pe www.eventim.ro, sau prin reteaua Eventim (magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo, librariile Humanitas, librariile Cărturești). Biletele pot fi achizitionate si in doua rate lunare, doar prin CardAvantaj, la sediul Eventim din str. Polonă nr. 15.

Un eveniment recomandat de Magic FM si sustinut de Prima TV. Parteneri media: Sapte Seri, Catavencii, TVH, Tv City, Romania TV, Ziare.com, 220.ro, Port.ro, Comunicate de presa.ro, The Light Cinema, OOPS Media, Media Image, Worldclass. Pentru informatii suplimentare și acreditari, vă rugăm să luați legătura cu Andreea Andreescu, Communication Manager, 0730 030 990, aa@events.ro.

Ionut Bănuță

Ionuț Bănuță s-a născut pe 5 ianuarie 1970 la Câmpina, dar până la vârsta de 18 ani a locuit în Buzău, unde a și înființat cenaclul Pozitronic. Din 1989 devine membru și al cenaclului Prospectart, iar din 1990 membru fondator al cenaclului String. Din 1994 devine și membru al clubului Quo Vadis? din Ploiești (unde se și mută, de altfel). Primul premiu – pentru grafică – îl obține în 1988, la Zilele H. Coandă, iar în 1990 debutează cu grafică în Almanahul Contemporanul. Urmează, în anii următori, alte premii și expoziții – personale sau de grup la diverse manifestări de gen pentru ca în 1992 să obțină și primul premiu al Romconului. A fost membru fondator FNTSF și membru fondator ARSFAN. În aceeași perioadă susține și o rubrică despre aparițiile BD și SF din aria francofonă la Exploratorii zilei de mâine. Începe să publice regulat grafică în revista Anticipația. Din 1992, împreună cu fratele său Adrian Bănuță, se ocupă de apariția singurei reviste săptămânale tipărite din lume – Jurnalul SF. Cele 169 de numere ale revistei i-au adus și 2 premii Romcon plus un premiu Eurocon. În 1994 apare celebrul volum-manifest al grupului Quo Vadis? - MOTOCENTAURI PE ACOPERIȘUL LUMII, volum colectiv realizat după o ideea personală. Dan Silviu Boerescu îi solicită o proză pentru antologia România 2001. A publicat grafică, proză, interviuri, eseuri și traduceri în Almanahurile Anticipația, Contemporanul, Nautilus, Jurnalul SF, Jurnalul de București, Jurnalul Național, Alternativ SF, Supernova, Ficțiuni, Anticipația, String și mai multe fanzine. A redactat fanzinul Virtual. A semnat zeci de coperți pentru editurile Nemira, Trei, Cartea de nisip, Karmat Press, Mondial, Cărțile Tango. Premii Premiul II pentru grafica, Pozitronic, 1989; Premiul Fundatiei pentru Tineret pentru grafica, 1990; Premiul I pentru grafica, Salonul National de arte vizuale, 1991; Premiul pentru grafica, Atlantykron, 1992; Premiul pentru cel mai bun artist plastic al anului, RomCon, 1992; Premiul I pentru grafica, Quasar, 1992; Premiul pentru grafica, Victor Papilian, 1993; Premiul pentru grafica, Pozitronic, 1993; Premiul pentru grafica, Quasar, 1994; Premiul I pentru literatura (ex-aequo), Quo Vadis?, 1994; Premiul III pentru grafica, Quo Vadis?, 1994; Premiul pentru grafica si promotor ex-aequo, RomCon, 1994; Premiul III pentru grafica, Quo Vadis?, 1995; Premiul pentru schita, Supernova, 1995.

Sugestii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.